środa, 10 marca 2010

Pyramid


Opisywałem niedawno jedną z tetrisopodobnych gier logicznych, mianowicie Magic Jewellery. Dzisiaj przedstawię Wam najtrudniejszą grę tego typu z jaką ostatnio miałem do czynienia. Mam nadzieję, że wszyscy oglądali lub czytali "Faraona" Prusa ? Jeżeli nie, to żadna strata bo gra "Pyramid" nie ma z nim prawie nic wspólnego !



Pyramid została wydana w 1990 przez Sachen, i jest w pewien sposób odkrywcza. Gra logiczna w której nie dostajemy prostych, kwadratowych klocków, tylko fragmenty piramidy. Niby różnica żadna, ale utrudnia to planowanie dla zwykłego tetrisowca podobnie jak utrudniałoby rozgrywkę trzymanie pada do góry nogami. Podstawą wygranej jest układanie linii, ale ułożenie takowych z tych mega dziwnych trójkącików to prawdziwa sztuka, w której nie dorastam do miana odtwórcy nawet.

Gra powitała mnie trzema czaszkami w menu, powinno to mnie odwieść od grania w ten tytuł. Grafika w grze jest prosta, trudno tu oczekiwać czegoś więcej niż spadające trójkąty, jednak dla fanów Egiptu znajdzie się czerwony Sfinks nad przestrzenią gry. Oprócz tego, żadnych fajerwerków graficznych, nic.

Muzyka to zapętlony jeden utwór i tyle.


Może to i przykrótka recenzja, ale nie było co recenzować. Gra "Pyramid" może być ciekawą alternatywą dla graczy o tyłkach twardych jak granit i umysłach lekkich jak gęsi puch. Reszta niech omija piramidy z daleka, bo tylko zanudzi się a nie pogra. Bardzo możliwe że w grę i jej klimat należałoby się wczuć. Ja ułożyłem jedną linię i dałem sobie spokój.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz